Studio Bitterzoet > Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN


Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. We helpen je graag!

 

Het ontwerpen van je kaartje

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken? 

Jazeker, bij Studio Bitterzoet kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

Wat zijn de voordelen van Studio Bitterzoet?  

Studio Bitterzoet biedt kwalitatief drukwerk en snelle levering. De voordelen op een rij: 
- Snelle levering
- Mogelijkheid tot directe verzendservice of pakket spoedbestelling
- 7 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en 33 envelopkleuren
- Alle kanten kunnen worden bedrukt: voorkant, achterkant en binnenkanten
- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland)
- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren
- Persoonlijk contact

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  

Kies twee kaartjes, het ene voor als je een jongetje krijgt, het andere voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raad ik aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met door jou opgemaakte lettertypes wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Studio Bitterzoet is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio Bitterzoet aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens. Ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal kaarten produceren dat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke, dus 100% niet-giftige 'droge inkt' (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Prijzen

Wat kosten kaartjes bij Studio Bitterzoet?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en de gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij de overzichtspagina met prijzen kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. Bij een bestelling tot 50 stuks kaarten of enveloppen betaal je binnen Nederland, België en Duitsland € 3,95 aan verzendkosten. Vanaf 50 stuks is dat € 4,95. Een overzicht van al de kosten vind je hier. Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts € 1,30 extra per kaartje (vanafprijs, postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de directe verzendservice.

Is de prijs inclusief alles?  

Als je een bestelling plaatst bij Studio Bitterzoet, dan zijn er geen onverwachte kosten:
- Alle prijzen zijn inclusief BTW
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs
- Bij een bestelling tot 50 stuks kaarten of enveloppen betaal je binnen Nederland, België en Duitsland € 3,95 aan verzendkosten. Vanaf 50 stuks is dat € 4,95.

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio Bitterzoet, betaal je de speciale prijs van maar €1,-! Voor foliekaartjes en houten kaartjes is dat € 2,50. Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een setje met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier.

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Foliekaarten, houten kaartjes en kraftkaartten hebben een langere productietijd van 1 extra werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Bitterzoet bestellen?  

Ja, dat kan. Bij een bestelling tot 50 stuks kaarten of enveloppen betaal je voor verzending naar België en Duitsland € 3,95 aan verzendkosten. Vanaf 50 stuks is dat € 4,95. Voor verzending naar de rest van de wereld betaal je € 11,95 tot 50 stuks en vanaf 50 stuks € 14,95 aan verzendkosten. We leveren in de volgende landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen of bel ons even via 06-50288544. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, en of we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar 'account' en kies voor 'eigen collectie'. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor 'bewerken'. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord hierboven, onder het kopje 'Het ontwerpen van je kaartje'.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

Bij een bestelling tot 50 stuks kaarten of enveloppen betaal je binnen Nederland, België en Duitsland € 3,95 aan verzendkosten. Vanaf 50 stuks is dat € 4,95. Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Voor slechts € 1,30 (vanaf prijs) extra per kaartje worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale directe verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen.
- Kies bij het bestellen voor 'rechtstreeks verzenden' of 'directe verzending rouwpost'.
- Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download daarvoor het voorbeeld Excel adressenbestand.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door 'pakket bestellen' te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie wilt versturen kies je voor 'rechtstreeks verzenden', daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel adressenbestand.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 50 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Als er minder dan 50 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze verstuurd als brievenbuspakje.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons dan direct weten via het contactformulier. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Studio Bitterzoet zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Studio Bitterzoet garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie Afterpay gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestel je meer dan 50 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Welke envelop zitten er bij de kaart? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 33 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels of rouwzegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes of rouwkaarten ontworpen. Bij de directe verzendservice zijn de postzegels wel inbegrepen. 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten, dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Voor zware dubbele kaarten in het formaat 14x21 cm heb je 2 postzegels nodig in verband met het extra gewicht. 
Let op: voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de Bpost website.